Tuesday, September 11, 2012

Psy Nak Jadi Artis Korea Terhebat di USA

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera.

Psy yang terkenal dengan lagu Oppa Gangnam Style
LOS ANGELES - Artis rap Korea Selatan, Psy kini popular di Amerika Syarikat (AS) ekoran video muzik lagunya Gangnam Style kini melepasi 130 juta tontonan di YouTube.

Klip video lagu berkenaan mula disiarkan di laman perkongsian video tersebut pada pertengahan Julai lalu.

Pada minggu ini, Psy meneruskan usahanya untuk mendominasi dunia dengan muzik pop Korea atau K-pop apabila satu klip video pendek mengenai Psy atau nama sebenarnya Park Jae-Sang diterbitkan di AS.

Klip video berkenaan diterbitkan oleh Scooter Braun yang merupakan pengurus kepada bintang remaja popular, Justin Bieber.

Bercakap mengenai klip video tersebut, Braun berkata, mereka merancang untuk menjadikan Psy sebagai artis Korea Selatan pertama yang mencapai kejayaan besar di AS.

"Kami keluar bersama di California selama empat hari dengan saya dan Psy kini merupakan kawan," kata Braun dalam klip video berkenaan.

"Kami bersetuju untuk mencipta sejarah bersama-sama," tambahnya. - Agensi

-Kosmo-

Aku tak berani jamin laa dia boleh meletup kalau takat terkenal tiba-tiba dengan satu lagu. Tapi dia boleh cuba, cuma tak adalah jadi terhebat, kalau terhebat pun takat dapat banyak view macam Justin Bieber tapi orang ramai tak suka tak guna jugak. :)




www.tips-fb.com

No comments :