Friday, September 14, 2012

K-Fiqh Politik Islam Semasa Dibatalkan Pentadbiran UIAM?

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera.

Terus merujuk pada tajuk entry kali nie. Aku macam sedikit terkejut sebab program yang besar macam nie dan dapat sambutan yang sangat menggalakkan tapi dibatalkan macam tue saja. Program tak batal, tapi tempat untuk buat program tue dibatalkan pentadbiran UIAM pada saat akhir.

Kalau ikutkan aku pun macam berminat nak join program nie tapi sebab hujung minggu nie aku dah ada program lain yang aku nak pergi, tak dapat laa ikut serta. Lagipun aku dah terlepas tarikh pendaftaran dah. Hari tue ada orang nak jual tiket, ikutkan memang nak beli dah tapi tak dapat jugak sebab aku rasa program satu lagi nie pun penting untuk aku pergi.

Poster program dengan panel yang hebat-hebat belaka

Bagi aku, program macam nie patut lebih kerap dibuat bukan dibatalkan atas sebab-sebab yang merepek. Aku faham di peringkat universiti ada AUKU. Tapi takkan nak menyemai ilmu tentang politik pun tak dibenarkan? Adakah kita nak mahasiswa yang bakal memimpin negara nanti buta politik? Atau politik hanya boleh diuruskan oleh orang yang mengambil jurusan Sains Politik? Pelik sungguh.

petikan status di page program
Mula-mula aku macam dengar khabar angin je. Tapi bila cek sendiri dekat page k-fiqh nie memang betul laa apa yang aku dengar. Moga-moga pihak pentadbir UIAM berubah hati dan tukar semula keputusan membatalkan penggunaan Auditorium Utama UIAM. Program nie bukan program kampus semata-mata tapi program yang melibatkan ramai warga Malaysia.

Bayangkan ada sahabat aku yang sanggup datang nak menumpang rumah aku di KL sebab esoknya nak ke program K-Fiqh. Kalau tiba-tiba batal camnie, tak ke rugi duit dia? Sanggup tak pihak UIAM bayar ganti rugi atas kerugian rakyat yang bertungkus-lumus nak datang?




www.tips-fb.com

1 comment :

Anonymous said...

great to meet you albagani.blogspot.com owner discovered your site via yahoo but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have discovered website which offer to dramatically increase traffic to your website http://mass-backlinks.com they claim they managed to get close to 4000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my blog. Hope this helps :) They offer most cost effective services to increase website traffic at this website http://mass-backlinks.com