Thursday, September 13, 2012

Jalan-Jalan Cari Makan - Little Penang Kafe

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera.

Penuh perut aku hari nie...hahaha

Jalan-jalan cari makan hari nie kami makan kat restoran Little Penang Kafe dekat Level 4, Suria KLCC. Bagi yang berminat sila booking tempat dulu. Kami tadi pun sangat luck sebab ada satu meja yang patutnya dah reserved tapi mungkin orang yang reserve tue cancel request dia. Dapat laa duduk walaupun baru sampai. Kira dalam 2-3 minit je duduk dah perasan orang beratur panjang gila kat luar sebab nak makan kat situ. Bukan nak kata kedai nie feymes tapi bila tengok orang beratur camtue memang nampak macam feymes jugak.

Menu yang dia offer pun ok jugak tapi ada jugak menu yang aku sendiri pun tak pernah dengar. Kata Little Penang, kurang-kurang aku tau jugak laa makanan orang Penang nie kan. Kami pergi berlima, 3 sudah berkahwin 2 masih bujang (termasuk aku).

Makan aku order menu biasa saja, setakat home fried chicken. Yang lain ada yang order Char Koey Teow dengan Curry Mee (terjemahan: Mee Kari). Air aku amik Soya Cincau je. Lepas main course, side dishes pulak kami order. Masa nie laa kami tempah Rojak, Lorbok, Ju Hu Char dengan Cendol. Sedapnya boleh tahan jugak laa walaupun Ju Hu Char nie nampak macam agak kurang menyelerakan tapi boleh tahan jugak sedapnya. Cendol dia aku puas hati. Kalau tak puas hati, memang rugi je extra RM5.00 nak bayar dalam bil.

Home Fried Chicken
Cendol
Ju Hu Char
Lor Bak
Rojak
Soya Cincau
 Fuh, sebab orang belanja aku, harga pun aku tak tau laa kan. Tapi for sure lebih dari RM100 laa kan..hehehe.





www.tips-fb.com

No comments :