Thursday, September 13, 2012

Cerita, Gambar Hantu...Seramnya

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera.

Pernah tak korang tertangkap gambar hantu? Ada yang pernah dan ada yang tak. Ada jugak yang cakap gambar-gambar hantu yang diambil dan sebagainya nie palsu dan edit segala bagai. Yang tue semua aku tak amik peduli sangat. Tapi apa yang menariknya kita amik gambar hantu? Tak menarik pun. Sama jugak dengan cerita hantu. Ada yang suka tengok or baca cerita hantu? Apa yang seronok?

Dikatakan ada hantu di belakang gadis yang bernama Suzy nie ..betul ke?
Hantu nie ape? Macam mana kita boleh nampak? Kita gelarkan makhluk Allah nie dengan nama hantu tapi hakikatnya semua tue adalah jelmaan jin dan syaitan untuk mengganggu manusia.

Aku tak suka tengok cerita hantu sebab aku tau kalau aku tengok nanti mula laa kepala otak aku pikir benda tue. Bila dah mula fikir nanti melarat pulak sampai tak boleh nak tidur. Kena pulak tiba-tiba nak kena pergi tandas sorang-sorang waktu malam. Tue antara sebab kenapa aku tak nak tengok. Aku tak nak kepala otak aku didoktrin dengan benda-benda macam nie.

Berhati-hati bila tengok cerita hantu sebab takut-takut boleh jejaskan akidah. Bukan apa, cerita hantu kan seram. Bila tambah banyak-banyak unsur thriller lagi perit kepala otak. Bila kita tengok, secara tak langsung minda kita didoktrin dengan perasaan takut bila jumpa hantu sedangkan benda yang patut kita lebih takut adalah Allah bukan hantu. Kadang-kadang kita nie lebih-lebih takut hantu tapi bila buat dosa tak pernah takut Allah. Benda nie yang menjejaskan pemikiran kita sebenarnya.

Aku tak larang bagi sape-sape yang memang penggemar cerita seram, tengoklah tapi jangan merosakkan pemikiran sendiri. Aku memang tak nak tengok sebab aku tak suka. Tapi kalau dah tertengok, apa boleh buat, layan sajalah kan, kena pulak plot cerita dia menarik.

cerita Karak nie diadaptasi dari cerita-cerita mulut orang yang terkenal berkenaan tempat tersebut.





www.tips-fb.com

1 comment :

Everything's Everythings said...

Menakutkan betul.. takut plak nak ambil gmbar mlm2 xD