Wednesday, September 26, 2012

Lagi Penghinaan Terhadap Nabi Muhammad

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera.

Hari nie timbul lagi isu menghina Nabi Muhammad s.a.w. tapi bukan di US, berlaku kat Tanah Air kita Malaysia. Isu timbul bila ada orang buat print screen satu statement dari sorang mamat nie yang memang jelas dan nyata menghina bukan sekadar Nabi Muhammad tapi menghina Allah. Satu perbuatan yang cukup-cukup cari pasal orang Islam kat Malaysia.

statement beliau telah mencetuskan kemarahan umat Islam.
Tapi ceritanya, dalam hari nie jugak, owner Profile Facebook berkenaan keluarkan statement memohon maaf kepada semua orang atas status yang dikeluarkan. Katanya akaun facebook dia kena hack dan dia sendiri pun tak begitu gila nak memaki hamun umat Islam dekat negara yang majoriti umat Islam. Walaupun yang post status tue orang lain, dia tetap minta maaf pada semua atas isu yang berlaku dan katanya dia akan buang terus akaun facebook dia.

penjelasan semula oleh beliau dan statement mohon maaf.
Soalnya, kalau betul pun cerita dia, yang hack akaun dia nie laa yang perlu dicari. Sebab yang hack nie dengan beraninya hack akaun orang untuk elak diri dia dikesan. Kira anonymous jugak laa tapi memangsakan orang lain. Masalah sungguh. Yang nie seriously bagi aku kalau betul kerajaan daulatkan Islam, gunalah khidmat hackers-hackers nie untuk trace balik status tue dipost dari mana dan guna IP apa, mana tau boleh dapat tangkap orang yang sebenar post status tue. Kalau orang hina pemimpin negara kita boleh tangkap, orang hina agama rasmi negara lagi laa tiada komprominya.

Ingat nak ulas pasal PRK sbb baru sudah PRK, rupanya belum lagi sebab PRK kat UIA kena buat sekali lagi atas alasan technical problem :)




www.tips-fb.com

No comments :